Το «Καναρινί ποδήλατο» είναι γνωστή ταινία του Δημήτρη Σταύρακα. Προβλήθηκε και συζητήθηκε πολύ σε πολλά ελληνικά σχολεία. Τη βρήκαμε αρκετά ρεαλιστική, αφού απεικονίζει τυπικές εκφάνσεις ελληνικού σχολείου. Το «επεισόδιο», άλλωστε, είναι πραγματικό.
Περισσότερα ΕΔΩ!
Διδακτικοί Στόχοι:
Μέσω της προβολής της ταινίας επιδιώκεται οι μαθητές:
- Να προσπαθήσουν να βάλουν τον εαυτό τους στη θέση του μικρού Λευτέρη και να εκφράσουν τα συναισθήματα που θα ένιωθαν αν βίωναν κι εκείνοι την απομόνωση και την απόρριψη που αντιμετώπιζε εκείνος.
- Να επισημάνουν την αρνητική επίδραση που έχει στην μαθησιακή επίδοση και στην ψυχολογία του μαθητή η αποθάρρυνσή του από το δάσκαλο, τους γονείς, την ομάδα της τάξης αλλά και το αντίθετο, το σημαντικό ρόλο της ενθάρρυνσης.
- Να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε άνθρωπος έχει την ξεχωριστή του αξία και ίσως και ταλέντο, ανεξαρτήτως της αρνητικής εικόνας που μπορεί να έχει για εκείνον ο κοινωνικός του περίγυρος κι ότι κανείς δεν είναι αντάξιος υποτίμησης και απαξίωσης.
- Να διαπιστώσουν ότι η δύναμη της θέλησης ανασύρει από μέσα μας ικανότητες που δεν γνωρίζαμε ότι κατέχουμε.
- Να προβληματιστούν και να συζητήσουν σχετικά με τα διλήμματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας άνθρωπος στη ζωή του και το γνώμονα με τον οποίο πρέπει να επιλέγει (αίσθημα δικαίου, καθήκον, ηθική...).
- Να γνωρίσουν παλαιότερες αντιλήψεις και προκαταλήψεις σχετικά με τους μαθητές με μειωμένες μαθησιακές ικανότητες.
- Να γράψουν ένα κείμενο σχετικά με το πώς μπορεί να αντιμετώπισαν τα παιδιά το Λευτέρη όταν αυτός επέστρεψε στην τάξη.